لوازم يدكي موتور سيكلت لوازم يدكي موتور سيكلت .

لوازم يدكي موتور سيكلت

لوازم پنچري

نكات مهم مايع ضد پنچري كه بايد بدانيد
1- بعد از استفاده از مايع ضد پنچري كافي حتما لاستيك ماشين خود را بالانس نماييد زيرا اين مايع در بالانس لاستيك تغييري ايجاد نمي‌كند.

2- مايع ضد پنچري كافي را دور از دسترس كودكان قرار دهيد.

3- مايع ضد پنچري كافي را از نور مستقيم خورشيد دور نگهداريد زيرا نور خورشيد باعث تغيير رنگ مايع شده اما در كيفيت مايع تاثيري ايجاد نمي‌كند.

4- مايع ضد پنچري كافي باعث افزايش عمر مفيد لاستيك و عايق نمودن منافذ لاستيك مي‌شود.

5- مايع ضد پنچري كافي از بروز خسارات ناشي از پنچرگيري كه مستقيم و غير مستقيم بر روي ترافيك، حمل و نقل و تصادفاتي كه منجر به خسارات جاني و مالي مي‌شود، جلوگيري مي‌كند.

6- مايع ضد پنچري كافي حاوي تركيبات ضد‌زنگ براي محافظت از زنگ‌زدگي بر روي رينگ مي‌باشد.

از مزاياي مايع ضد پنچري كافي بالا بردن عمر مفيد لاستيك و تازه نگه داشتن آن است.

مايع ضد پنچري كافي قابليت خنك كردن لاستيك توسط انتقال حرارت به ميزان قابل توجه را دارد.

مايع ضد پنچري كافي قابليت پنچرگيري سوراخ‌هايي بين قطر 3 ميلي‌متر تا 6 ميلي‌متر را دارد و اين به نوع لاستيك هم بستگي دارد.
 براي خريد لوازم پنچري به سايت jafarishop.ir مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۸:۱۰ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

قطعات آلومينيومي

دسته موتور آلومينيومي
وظيفه دسته موتور خودرو تحمل وزن و سنگيني مجموعه موتور و گيربكس خودرو و همچنين خارج كردن ارتعاشات نشات گرفته از عملكرد موتور خودرو و يا گذر از ناهمواري‌ها و البته دفع قدرت گشتاوري است كه موتور خودرو به هنگام كار كردن روي آن سوار مي‌نمايد. به طور كلي در مورد اين قطعه كه به آن دسته موتور يا Engine Mount مي‌گويند وظيفه حفظ تعادل در نيروهاي وارده به قطعات مختلف اطراف خود را دارد كه به عملكرد بهتر ماشين كمك مي‌كند.

خودرو براي تحمل وزن جعبه دنده نيز داراي اتصالاتي است كه به آن دسته گيربكس يا به قول برخي مكانيك‌ها دسته موتور گيربكس نيز گفته مي‌شود و اين دسته‌ها در خودرو‌هايي كه جعبه دنده در پشت موتور و زير دالان گاردان قرار دارد، به‌راحتي قابل ديدن هستند و كاركرد مهمي نيز دارند. موتور در هنگام توليد نيرو خريد قطعات آلومينيومي، گاز خوردن‌هاي ناگهاني، عبور از دست‌انداز، به واسطه لرزش‌هاي ذاتي خود پيشرانه، تقه‌هاي ناشي از رها شدن كلاچ يا درگيري و خلاص شدن تاير‌ها و … به خاطر حالت گردشي كه دارد و از طرفي چون به بقيه قسمت‌ها وصل شده است، علاقه زيادي به تكان‌هاي جانبي پيدا مي‌كند تا اين انرژي را دفع كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۰:۳۱ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

فيش و فيوز


وظيفه فيوز در خودرو چيست؟
فيوزها (Fuse) اتصالات ساده‌اي هستند كه در مواقع لزوم جريان برق را قطع كرده تا تجهيزات برقي آسيب نبينند. به عبارت ديگر فيوز خودرو قطعه ايست كه وظيفه تنظيم برق ورودي به دستگاه مورد نظر در خودرو را داشته و در صورت ايجاد بار اضافي، اتصال جريان برق را قطع كرده و باعث مي شود دستگاه مصرف كننده، آسيب نبيند.
 
نوسانات جريان برق در خودرو مي‌تواند آسيب زيادي به مصرف‌كننده‌ها و تجهيزات الكتريكي وارد كند. اما وجود فيوز سبب مي‌شود تا اين نوسانات با عبور از پلي به نام فيوز ، كنترل شوند.
 فيوزها در خودرو معمولا در مكاني در دسترس راننده در جعبه فيوز قرار دارند كه براي يافتن آن ها، بايد با استفاده از دفترچه راهنماي خودرو اقدام نمود. برا فهميدن جاي جعبه فيوز انواع خودرو، در دفترچه راهنماي هر خودرو، نقشه تمام فيوزها وجود داشته و وظيفه برق رساني هر فيوز خودرو به ديگر قطعات خودرو، مشخص گرديده است.

فيوز خودرو چگونه كار مي كند؟
فيوز ها به بيان ساده دو پايه هستند كه توسط يك سيم با جنس و ضخامت و مقاومت مشخص كه به ميزان ظرفيت فيوز بستگي دارد كه ميزان معيني از جريان الكتريكي را از خود عبور مي دهد. وقتي جريان برق در خودرو بيش از حد مورد‌نظر شود فيوز كه اتصال فلزي با آلياژ خاصي است آب شده و مانع از انتقال اين جريان به مصرف‌كننده مي‌شود عنصر اصلي ساخت فيوز، يك نوار فلزي است كه در يك محفظه غير رسانا قرار دارد.

با عبور جريان بيش از حدمجاز، نوار فلزي ذوب مي‌شود و مدار الكتريكي قطع مي‌شود و به بيان عاميانه فيوز مي سوزد.در فيوزهاي با روكش شفاف به راحتي مي تواند اتصال(سيم) را مشاهده نمود و اگر فيوز بسوزد به راحتي قطع اتصال قابل مشاهده مي باشد.نوسانات جريان برق در خودرو مي‌تواند آسيب زيادي به مصرف‌كننده‌ها و تجهيزات الكتريكي وارد كند. اما وجود فيوز سبب مي‌شود تا اين نوسانات با عبور از پلي به نام فيوز كنترل شوند.
هرگاه يكي از تجهيزات برقي كار نمي‌كند ممكن است فيوز محافظ آن سوخته باشد. در شكل زير چند فيوز سالم را مشاهده مي‌كنيد. اما در فيوز سوخته قسمت هشتي وسط فيوز آب شده و جريان را انتقال نمي‌دهد. اما اگر فيوزي سوخته باشد براي عوض كردن آن بايد مراحل ساده‌اي را رعايت كرده تا بتوانيد آن را به راحتي عوض كنيد.

اطلاعات درج شده روي فيوز ماشين

اطلاعات جعبه فيوز ماشين
روي هر فيوز خودرو معمولا اطلاعاتي در رابطه با حداكثر شدت جريان عبوري از خود نوشته شده است كه نشان مي دهد اگر نوسانات برق خودرو از مقدار مشخص شده بيشتر باشد، اصطلاحا فيوز آب شده و قطع مي گردد. اين قطعه سبب مي شود تا دستگاه مصرف كننده اي كه برق خود را از طريق فيوز ميگيرد، ديگر برق رساني نداشته باشد و از مدار خارج گردد. اين عمل به اين دليل انجام مي گردد تا از بروز مشكلات اساسي در خودرو، با نوسانات شديد، جلوگيري گردد.

محدوده آمپر هر فيوز برروي آن نوشته شده و براي مشخص كردن اين محدوده، دو نوع سيستم وجود دارد: در جديدترين سيستم، بيشترين جريان متوالي كه فيوز مي‌تواند تحمل كند مشخص مي‌شود. به عنوان مثال يك فيوز مي‌تواند ده آمپر به صورت متوالي تحمل كند اما توانايي آن را دارد كه جريان ناگهاني تا ۲۰ آمپر را تحمل كند. سيستم قديمي‌تر، بيشترين جرياني كه فيوز مي‌تواند تحمل كند را مشخص مي‌كرد كه فيوز مي‌تواند نصف آن مقدار را به صورت متوالي تحمل كند.براي خريد فيش و فيوز به صورت عمده اينجا كليك نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۴:۲۷ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

لوازم ايمني

از آنجا كه موتور سواري همواره با خطراتي همراه است، براي يك موتور سواري (رايد) با‌كيفيت و نسباتاً بي‌خطرتر شما احتياج به خريد تجهيزات و لوازمي داريد. اين تجهيزات علاوه بر اينكه باعث افزايش ايمني راكب مي‌شود، يك استايل حرفه‌اي و عالي را براي راكب به ارمغان مي‌آورد. با كلاچ مي‌توانيد مستقيم از گمرك كالاي مورد نظر حود را خريداري كنيد.

چرا خريد تجهيزات و لوازم ايمني براي ما واجب است؟بخواهيد يا نخواهيد جان موتور سوار همواره در خطر است پس بايد براي خطرات احتمالي خود را ايمن كنيم. براي اين امر خريد برخي كالاها بسيار موثر است.
مهم‌ترين كالا براي محافظت از بدن موتور سوار كدام است؟طبق آمار دليل اصلي مرگ موتور سواران در تصادفات، آسيب وارد شده به سر است. پس اولويت اصلي خريد خود را حتماً كلاه كاسكت قرار دهيد.
چگونه از اصل و باكيفيت بودن كالا مورد نظر خود مطمئن شويم؟در كلاچ سعي بر اين شده برندهاي جهاني به فروش برسد و علاوه بر اين ضمانت بابت اصل بودن كالا داده شود تا راكبان عزيز با خيالي راحت اقدام به خريد كند.براي خريد لوازم ايمني موتور سيكلت اينجا كليك نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۹:۳۰ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

شارژر و رگولاتور

رگولاتور ها دو تا مزيت خيلي مهم دارند
1_مزيت اول اين است كه در خروجي به ما يك ولتاژ ثابت ميده كه باعث ميشود به المان هاي مداري ما آسيبي نرسد. اگه خروجي آداپتورها رو بگيريد همشون يه مقدار اختلاف با ولتاژ نامي خود دارند اما زماني سر يه آداپتور يه رگولاتور ميذاريم اون موقع ديگه خروجي به مقدار بسيار خوبي ثابت هست مثلا براي رگولاتور ۷۸۰۵ كه خروجيش ۵ ولت هست اگه ولت متر رو توي خروجي رگولاتور بذاريد ولت متر به شما عدد ۵.۰۱ رو نشون ميده و شايد حتي ۵.۰۰ پس ميبينيد كه چقدر رگولاتور خروجي پايداري دارد.

2_مزيت دوم هم مربوط ميشه به ولتاژ هاي مختلف در يك مدار، فرض كنيد كه شما يك مدار داريد كه يه ميكروكنترلر داريد كه با ۵ ولت كار ميكند و يه موتور هم داريد كه با ۱۲ ولت كار ميكند و اون وسط يه سنسور هم داريد كه با ۳.۳ ولت كار ميكند. خوب اينجاست كه رگولاتور خودش را نشان ميدهد. ما يك منبع تغذيه ورودي داريم(مثلا ۱۵ ولت) كه ان را به مدار ميدهيم و سر راه هر كدام از المان هايي كه با ولتاژ هاي مختلفي كار ميكنند يك رگولاتور ميذاريم تا ولتاژ مدنظرش تامين بشود. در اينصورت براي تغذيه المان هايمان به چندتا منبع تغذيه احتياج نداريم و با چند عدد شارژر و رگولاتورجعفري شاپ كل منابع تغذيه مدارمون رو تامين كرديم.

2 نكته مهم درمورد رگولاتورها
1.ورودي رگولاتور هاي سري منفي حتما منفي است يعني شما نميتونيد به يك رگولاتور 7912 يك ولتاژ ورودي 15 ولت بدهيد و انتظار داشته باشيد كه به شما  منفي 12 ولت بدهد شما حتما بايد يك ولتاژ منفي بدهيد تا به شما خروجي منفي 12 ولت بدهد.

2.اگه دقت كنيد ولتاژ ورودي رگولاتورها يك مقداري از ولتاژ خروجيشون بيشتر بايد باشد يعني به عنوان مثال اگر به يك رگولاتور 7805 ولتاژ 3 ولت بدهيد طبيعي است كه خروجي به شما 5 ولت نميدهد ولي اگر حتي 5 يا 6 ولت هم به آن بدهيد باز به شما 5 ولت نميدهد و خروجي آن چيزي حدود 4 تا 4.5 ولت است كه علت آن هم تلفات ترانزيستوري است كه در رگولاتور اتفاق ميفتد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۹:۱۲ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

آچار و ابزار

جعبه ابزار مخصوص موتورسيكلت يكي از تجهيزاتي هست كه يك موتور سوار بايد هميشه همراهش باشه، فرقي نداره پيك كار مي كنيد يا با موتور سفر مي كنيد، داشتن يه جعبه ابزار خوب خيالتون رو در اين زمينه راحت ميكنه

با داشتن اين جعبه ابزار مخصوص موتورسيكلت هميشه مطمن خواهيد بود كه ابزارهاتون همراهتونه و هيچ وقت نگران گم شدن ابزار هاتون نخواهيد شد، اين جعبه ابزار كاملا ضد آبه و به راحتي بر روي انواع موتور سيكلت نصب ميشه

نصب شده بر روي ، TRK -CRF-VERSYS-NH180-BENELLI

درب قفل درا
بدنه فلزي
رنگ كوره اي

آچار و ابزار جعفري شاپ با كيفيت عالي مخصوص موتور سواران گرامي در بازار عرضه مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۰:۰۹ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)